Article


Article Code : 13940902150245000020

Article Title : نقش فرآيند يادگیري در سیاستگذاري عمومی: مورد مطالعاتی ديپلماسی هسته اي ايران

Journal Number : 17 Spring 2014

Visited : 428

Files : 370 KB


List of Authors

  Full Name Email Grade Degree Corresponding Author
1 Tahereh Miremadi tamiremadi@yahoo.com Associate Professor PhD

Abstract

هدف اين مقاله روشن ساختن رابطه بين سياستگذاری عمومي داخلي و قدرت چانه زني در سطح بين المللي در حوزه سياستهای علم و فناوری است. برای نيل به اين هدف، مقاله يك مدل تلفيقي از دو چارچوب نظری مستقل بدست مي دهد: نخستين چارچوب نظری توسط پل ساباتيه ارائه شده و ائتلاف حاميان نام دارد. چارچوب نظری دوم تحت عنوان ديپلماسي دو لبه توسط پيتر ايونس عرضه شده است. سوالاتي که اين مقاله در پي پاسخ به آنها است، عبارتند از: 1 چگونه يادگيری سياستي با استفاده از - عامل روشنگری مورد تاکيد در چارچوب ائتلاف حاميان در سطح ملي اتفاق مي افتد. 2 به چه طريق اين يادگيری باعث نوآوری در بسته های ابزارهای سياستي مي شود و - در مذاکرات بين المللي توسط طرفهای مذاکره ارائه مي شود. مورد مطالعاتي اين مقاله 5 است و در آن اعتبار کاربردی مدل تلفيقي + مذاکرات هسته ای ايران با کشورهای 1 پيشنهادی محك زده مي شود.